سیستم هزینه یابی بر مبنای فعالیت
هزینه یابی و محاسبه بهای تمام شده بر اساس فعالیت (ABC Costing)
سیستم هزینه یابی و بهای تمام شده بر اساس فعالیت (ABC Costing) ، به منظور ارائه اطلاعات مورد نیاز مدیران در جهت تصمیم گیری و اطلاعات موردنیاز ثبت و ضبط های مالی ، با قابلیتهای زیر تهیه گردیده است:
• تعریف اطلاعات اصلی مورد نیاز شامل مراکز هزینه، ساختار مراکز، عوامل هزینه اولیه و ثانویه و مبانی تسهیم
• تعریف و تفکیک مراکز هزینه عملیاتی، پشتیبانی عملیات، خدماتی، اداری و تشکیلاتی و فروش
• تعریف پروژه ها که درواقع محصولات اصلی شرکت هستند و وظیفه اصلی این سیستم محاسبه بهای تمام شده پروژه، برنامه ریزی و بودجه بندی ریالی آن، وتامین اطلاعات مورد نیاز به منظور مدیریت پروژه ها میباشد.
• شناسایی و تعریف فعالیت ها بعنوان عوامل اصلی مصرف کننده منابع. فعالیت عبارتند از کارکردهایی که در سطح شرکت انجام میشود. در تعریف فعالیتها توجه به دو نکته حائز اهمیت است. اول اینکه فعالیت باید قابل اندازه گیری باشد و دوم باید بتوان تعیین نمود عوامل هزینه تشکیل دهنده یک فعالیت کدامند.
• تعیین بودجه فعالیتها در هر مرکز هزینه و برنامه ریزی ظرفیت( فعالیت ها) و هزینه های جاری در سطح مراکز هزینه ( بودجه عملیاتی)
• تعیین بودجه عناصر هزینه در هر مرکز هزینه
• تعیین بودجه مبانی تسهیم در هر مرکز هزینه
• تعریف رابطه بین عناصر هزینه و فعالیتها در هر مرکز هزینه
• محاسبات نرخ فعالیت در هر مرکز هزینه
• تعریف و نگهداری روابط تسهیم و توزیع هزینه ها و شیوه های تخصیص توسط فعالیت
• انجام محاسبات بودجه ای هزینه یابی و بهای تمام شده محصولات و خدمات
• تعریف و نگهداری اطلاعات اصلی فرایندها و ساختار آنها
• بودجه بندی فرآیندها
• انجام ثبتهای واقعی مالی، به این ترتیب که ثبتهای اولیه واقعی در حوزه حسابداری مالی اتفاق میافتد و این ماژول وظیفه تشخیص و انتقال این ثبتها به حوزه حسابداری مدیریت را دارد.
• دریافت مستقیم و بی واسطه اطلاعات فعالیتها و مبانی تسهیم از حوزه های مربوطه
• قابلیت تخصیص و انتقال هزینه از طریق فعالیت به گیرندگان هزینه به روش تخصیص فعالیت(Activity Allocation) در مورد اطلاعات بودجه ای و واقعی
• انجام محاسبات واقعی هزینه یابی و بهای تمام شده محصولات و خدمات
• قابلیت ارائه مغایرات اطلاعات واقعی و بودجه ای
• تعریف کارکرد (Time Sheet) که درواقع گزارش فعالیت مراکز هزینه ای است که قابلیت ارائه گزارش کار ازطریق Time Sheet برای آنها وجود دارد .
• ثبت اولیه هزینه ها درسیستم حسابداری مالی که کلیه ثبتهایی که در سطح پروژه، سفارش داخلی یا مرکز هزینه صورت گرفته باشد، به حوزه حسابداری مدیریت منتقل میشود .
• انتقال هزینه بین مراکز و پروژه ها با دو روش تسهیم هزینه یا انتساب هزینه توسط فعالیت
بودجه بندی بر مبنای فعالیت((Activity Based Budgeting
• تعیین بودجه فعالیتها در هر مرکز هزینه
• تعیین بودجه عناصر هزینه در هر مرکز هزینه
• تعیین بودجه مبانی تسهیم در هر مرکز هزینه
• تعریف رابطه بین عناصر هزینه و فعالیتها در هر مرکز هزینه
• محاسبات نرخ فعالیت در هر مرکز هزینه
• انجام محاسبات بودجه ای هزینه یابی و بهای تمام شده محصولات و خدمات
از شما دعوت میشود در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در مورد هزینه یابی و محاسبه بهای تمام شده بر اساس فعالیت (ABC Costing) سندپرداز (S-ERP) با این شرکت تماس حاصل فرمایید.
www.sanadpardaz.com
[email protected]
02188940620
گرشاسبی / مدیر بازاریابی
آگهی دهنده : ابوالفضل گرشاسبی
تلفن :
موبایل :
وب سایت :www.khebrehgroup.ir
ایمیل : [email protected]
آدرس :
حضور در بازار : 10 سال 9 ماه
چت با واتساپ
ViewInGoogle
لینک آگهی
ذخیره
بازار را دنبال کنید